Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHope, Torstein
dc.contributor.authorBraga, Liliana Raquel Martins
dc.date.accessioned2019-09-10T09:33:30Z
dc.date.available2019-09-10T09:33:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2614448
dc.description.abstractBakgrunn : Flere sentrale styringsdokumenter har satt praksisstudier på agendaen, med målet om å øke kvaliteten og samarbeidet mellom de forskjellige aktørene som er sentrale i praksisstudiene. Problemstilling : Vi ønsker i denne studien å se nærmere på : Hvilke faktorer kan fremme/hemme kvaliteten på praksisveiledningen av vernepleierstudenter? Metode : Gjennom kvalitativ metode har vi intervjuet åtte praksisveiledere. Informasjonen fra intervjuene ble analysert ved hjelp av Tjora sin stegvis.deduktiv induktiv (SDI) metode. Resultat : Datamaterialet som ble innhentet er fordelt i 4 ulike grupperinger (forbedring, rammer, tilrettelegging og gevinster). Drøfting : Vi valgte å utvikle en 4-akset "matrise" (en prosess for å kvalitetssikre praksisveiledning) for å illustrere resultatene i metaperspektiv. Konklusjon : Utfra datamaterialet tenker vi at praksisveiledning har behov for forankring i ledelsen og at kommunen må satse på en økt kunnskapsheving gjennom en formell veilederutdanning. Høgskolen må derimot tilby dette utdanningstilbudet, og satse på et videre samarbeid med kommunene.nb_NO
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Diakonhjemmet Sandnesnb_NO
dc.subjectvernepleienb_NO
dc.subjectpraksisveiledningnb_NO
dc.subjectstudenternb_NO
dc.subjectutdanningnb_NO
dc.subjectvernepleierenb_NO
dc.subjectkvalitetsforbedringnb_NO
dc.subjectveiledningsferdigheternb_NO
dc.subjectstegvis-deduktiv induktiv (SDI) analysenb_NO
dc.titleKvalitet veiledning i praksis. Hvilke faktorer kan fremme/hemme kvalitet praksisveiledningen av vernepleierstudenter?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber21nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel