"Vi er i barnevernet, det er oss det handler om. Så det gjør en stor forskjell å få bli med eller ei". En kvalitativ studie om ungdommens erfaringer i barnevernet: Hvilken sammenheng opplever de mellom medvirkning og måloppnåelse av tiltak?
dc.contributor.author | Islekcerci, Bayram | |
dc.date.accessioned | 2016-06-10T13:04:04Z | |
dc.date.available | 2016-06-10T13:04:04Z | |
dc.date.issued | 2016-06-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2392284 | |
dc.description.abstract | I dette masterprosjektet utforskes unges medvirkning i barnevernet. Barn og unges medvirkning er et tema som har fått økt oppmerksomhet de siste årene, og dette gjenspeiles både i media, i fagfeltet og på den politiske arena. Det er i dag mange barn i Norge som har kontakt med barnevernet, og som mottar ulike former for hjelp. For å vite om hjelpen fungerer etter intensjonen, er det viktig å vite hvordan unge selv opplever tiltaket fra barnevernet. Formålet med undersøkelsen er å få mer kunnskap om unges opplevelser av sammenheng mellom medvirkning og måloppnåelse av tiltak i barnevernet. Hvilke betydning har unges medvirkning i valg av tiltak og formulering av mål, for at unge skal oppnå ønsket endring når tiltaket er gjennomført? | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | sosialt arbeid | nb_NO |
dc.subject | studentarbeider | nb_NO |
dc.subject | ungdom | nb_NO |
dc.subject | barnevern | nb_NO |
dc.subject | medvirkning | nb_NO |
dc.subject | barn | nb_NO |
dc.subject | brukermedvirkning | nb_NO |
dc.subject | selvbestemmelse | nb_NO |
dc.subject | autonomi | nb_NO |
dc.subject | kompetanse | nb_NO |
dc.subject | tilhørighet | nb_NO |
dc.subject | unge | nb_NO |
dc.subject | Norge | nb_NO |
dc.title | "Vi er i barnevernet, det er oss det handler om. Så det gjør en stor forskjell å få bli med eller ei". En kvalitativ studie om ungdommens erfaringer i barnevernet: Hvilken sammenheng opplever de mellom medvirkning og måloppnåelse av tiltak? | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 80 s. | nb_NO |