Blar i Diakonissehjemmets høgskole - historiske publikasjoner på emneord "sykepleierutdanning"
Viser treff 1-13 av 13
-
Administrasjonspraksis i 3. årsavsnitt - felles interesse for sykehjemmene og høgskolen? En rapport - bygd på studenters og læreres erfaringer høsten 94 - våren 97
(Publikasjon Diakonissehjemmets høgskole;1/1998, Report, 1998)Rapporten beskriver erfaringer fra planlegging og gjennomføring av psykiatripraksis for sykepleierstudenter i åpen omsorg i kommunehelsetjenesten. -
Det jeg har lært har jeg sannelig måttet lære meg selv - Hvilke utfordringer står høgskolen, lærere og studenter overfor ved problembasert læring i grunnleggende sykepleie? Evalueringsrapport - FOU prosjekt 1. årsstudenter - høst 1995
(Publikasjon Diakonissehjemmets høgskole;6/1996, Research report, 1996)Rapporten er en evalueringsrapport om problembasert læring i sykepleierutdanningens første studieår. -
En evaluering av deltidsutdanning i sykepleie ved Diakonissehjemmets Sykepleierhøgskole Haraldsplass
(Others, 1992)Det har de siste 20 årene skjedd en rivende utvikling av sykepleier utdanningen, og jeg vil i denne oppgaven, med utgangspunkt i Stortingsmeldinger og NOU-rapporter beskrive denne utviklingen. Tilbud om deltidsutdanning ... -
Fra student til sykepleier - Dokumentasjonsrapport fra fase 1 og 2 av prosjektet "Sykepleiers yrkesløp og yrkesverdier"
(Fou-rapport Diakonissehjemmets høgskole;1/2005, Research report, 2005)Overgangen utdanning – arbeid er en betydningsfull overgang for de fleste av oss. Rapporten beskriver denne overgangen for en viktig og stor yrkesgruppe i vårt samfunn, nemlig sykepleiere. -
Har tidligere erfaring betydning for læring?
(Report, 1994)Prosjektrapport for Ingfrid Krisoffersen og Marit Nergaard Aas. -
Jeg ser at dette er vanskelig for deg, men dette er slik det skal være - Om kontaktsykepleiens intensjoner og tilrettelegging for læring av yrkespraksis i institusjon for sykepleierstudenter i psykiatrisk sykepleiepraksis i grunnutdanning
(Fou-rapport Diakonissehjemmets høgskole;1/2002, Research report, 2002)Rapporten har fokus på kontaktsykepleiere i psykiatrisk institusjon og deres meninger om sykepleierstudenters behov for tilrettelegging og veiledning når de starter sin 8 ukers praksis i den psykiatriske avdelingen i 3. ... -
Jeg visste ikke at sykepleiere måtte tenke så mye… - systematisk studentrefleksjon
(Fou-rapport Diakonissehjemmets høgskole;3/2000, Research report, 2000)Rapporten beskriver hvordan en har gått fram for metodisk å tilrettelegge for systematisk studentrefleksjon i 1. studieenhet i sykepleierutdanningen, der hensikten er å bidra til at studentene raskt lærer å reflektere og ... -
Møte med rumenske Claudia Persa
(Journal article, 2006) -
Nyutdannede sykepleiere sitt syn på sykepleierutdanningen, i lys av erfaringer som yrkesaktive
(Fou-rapport Diakonissehjemmets høgskole;1/2004, Research report, 2004)Prosjektet fokuserer på overgangen fra å være sykepleierstudent til å praktisere som sykepleier. Vi studerer hvordan nyutdannede sykepleiere reflekterer over sin utdanning, sett i lys av hva de har erfart i sin sykepleierpraksis ... -
Psykiatripraksis for sykepleierstudenter - fra institusjon til åpen omsorg
(Fou-rapport Diakonissehjemmets høgskole;2/2000, Research report, 2000)Rapporten beskriver erfaringer fra planlegging og gjennomføring av psykiatripraksis for sykepleierstudenter i åpen omsorg i kommunehelsetjenesten. -
Rapport problembasert læring 2.studieår, studieåret 1996/97
(Publikasjon Diakonissehjemmets høgskole;1/1997;, Report, 1997) -
Skriving av fagtekster.
(Diakonissehjemmets høgskole;Småskrift;2/2006, Research report, 2006)Denne rapporten beskriver gjennomføringen av et skriveprosjekt i første studieår ved sykepleierutdanningen ved Diakonissehjemmet høgskole studieåret 2004/05. Hensikten med prosjektet er å få erfaring med hvordan studenter ... -
Temaprosjekter i sykepleierutdanningen - beskrivelse av opplegg og refleksjoner over etiske problemstillinger. Rapport fra et FOU-prosjekt i 3. årsavsnitt
(Publikasjon Diakonissehjemmets høgskole;2/1997, Report, 1997)Rapporten beskriver erfaringer som er gjort med temaprosjekter for studenter ved sykepleierutdanningens 3. år. Det gis en beskrivelse av det praktiske opplegget, og rapporten drøfter i særlig grad de etiske problemstillinger ...