Blar i VID:Open på tittel
Viser treff 2531-2550 av 4243
-
Mellom kulepunkter og narrativer. Når og hvordan opplever foreldre anerkjennelse for sin foreldrekompetanse fra profesjonelle yrkesutøvere i enansvarsgruppe?
(Master thesis, 2015-08-19)Dette er en kvalitativ studie basert på intervju av 5 informanter i fra to forskjellige kommuner. Alle har de et barn med en diagnose eller en funksjonshemming, og på den bakgrunn er det opprettet en ansvarsgruppe for ... -
Mellom landløfter, nestekjærlighet og folkerett. Norske kirkelederes syn på Israel i et bibelsk perspektiv og et samtidsperspektiv
(Journal article; Peer reviewed, 2014)Artikkelen presenterer den første undersøkelsen som er gjort i norske kirkesamfunn om holdninger til det bibelske Israel og den moderne stat Israel. Sju kirkesamfunn – de største kirkesamfunnene i Norge – ble kontaktet: ... -
Mellom normalisering og unntakstilstand. Hvordan skape bedre oppvekstvilkår for barn i asylmottak?
(Master thesis, 2015-01-30)Dette er en litteraturoppgave med tema barns oppvekstvilkår i asylmottak. Oppgavens problemstilling er ”Hvordan skape bedre oppvekstvilkår for barn i asylmottak?” Oppgaven drøftes innefor rammen av sosialt arbeid med barn ... -
Mellom ordfører og biskop
(Journal article, 1998) -
"Det mellom oss". Foreldrenes beskrivelser om sine relasjonelle erfaringer og opplevelser til koordinatoren som utarbeider en individuell plan for barnet deres.
(Master thesis, 2011-11-14)Når et par får et barn med omfattende bistandsbehov vil det være behov for koordinerte tjenester. En måte å samle de koordinerte tjenestene på er gjennom en individuell plan. Da blir det oppnevnt en koordinator som har ... -
Mellom tradisjon og pluralisme
(Journal article, 2000) -
Mellom trigging og trygging. Det affektive læringsdomenet i simuleringsbasert utdanning.
(Dissertation Series for the Degree of Philosophiae Doctor (Ph.D.) at VID Specialized University;43, Doctoral thesis, 2022)Avhandlingen undersøker det affektive læringsdomenet i simuleringsbasert utdanning. Simulering kan defineres som en kompleks læringssituasjon hvor studenter aktivt deltar i imiterte situasjoner som ofte utspilles i ... -
Mellomlederes møte med konflikt. En studie blandt avdelingssykepleiere i sykehjem
(Master thesis, 2015-08-10)Hensikten med denne oppgaven har vært å få en forståelse for hvilke typer konflikter avdelingssykepleiere møter på sin arbeidsplass, og forutsetninger de har for å håndtere konflikter. -
Memento Mori
(Journal article, 2012) -
"Men et huses ånd er ikke nogen enkelts verk, den er alles verk"
(Journal article, 1990) -
Men hvor vil man ha dem?
(Journal article, 2004) -
«Men sånn gjør de det altså!». En kvalitativ studie om sosialt arbeid i anbudsutsatte arbeidsmarkedstiltak
(Master thesis, 2022)Studien setter søkelys på jobbkonsulenters erfaringer med sosialfaglig arbeid i anbudsutsatte arbeidsmarkedstiltak. Problemstillingen er: Hvilke erfaringer gjør jobbkonsulenter seg med sosialfaglig arbeid i anbudsutsatte ... -
Menighetene vil ikke møte fremtidens barn gjennom foreninger, men i barnehagene
(Journal article, 1990) -
Menighetens diakonale kroppsspråk
(Journal article, 1990) -
Menighetens forbønn - hvem eier den? Refleksjon basert på høringsuttalelser i forbindelse med gudstjenestereformen
(Master thesis, 2010)Undersøkelsen viser at de fleste menigheter har et sterkt ønske om å involvere flere i gudstjenestearbeidet, men strever med å finne måter å gjøre dette på. Flere etterlyser gode strukturer å arbeide innenfor. Det er også ... -
Menighetens hjelpe/omsorgstjeneste fra 1289-1986
(Journal article, 1987) -
Menighetsdiakoners forståelse og arbeid i lys av Plan for diakoni 2007. En kvalitativ analyse på grunnlag av intervjuer med seks menighetsdiakoner i Den norske kirke; Oslo bispedømme.
(Master thesis, 2011-04-04)Denne oppgaven handler om sammenhengen mellom Plan for diakoni 2007 og diakoners diakoniforståelse og diakoners arbeid. -
Menighetsdiakoni
(Journal article, 1990) -
Menighetsdiakonien som læringsarena for livsmestring. En kvalitativ studie av menighetsdiakoners pedagogiske og diakonifaglige refleksjoner
(Master thesis, 2022)Bakgrunn: Pedagogikk er en av grunnutdannelsene som kvalifiserer til diakoniutdannelse i Norge. Men hvilken plass har pedagogikken i det diakonale praksisfeltet? Jeg har valgt «menighetsdiakonien som læringsarena for ... -
Menighetsfylt erfaring - men hva nå?
(Journal article, 1993)