Browsing VID:Open by Subject "e-læring"
Now showing items 1-8 of 8
-
Fleksibel fagdiskusjon
(Journal article; Peer reviewed, 2012)Vi har over noen år arbeidet med å forbedre undervisningen i naturvitenskapelige fag for sykepleierstudenter ved å kombinere tradisjonelle undervisningsaktiviteter ansikt til ansikt med e-læringsaktiviteter. I denne ... -
From Alien to Domestic? Virtual Learning Environment Use from a Domestication Perspective
(MERLOT Journal of Online Learning and Teaching;4, Journal article; Peer reviewed, 2010)This article proposes to use the concept of domestication as an analytic tool to understand patterns of use of a Virtual Learning Environment (VLE) and user attitudes towards VLEs. The data gathered includes semistructured ... -
Her er Diakonhjemmet når man tar sykepleie via Internett
(Journal article, 1999) -
Hvordan kan en digital julekalender bidra til trygghet og motivasjon til å skrive og samarbeide på nett?
(Journal article; Peer reviewed, 2012)Artikkelen beskriver og drøfter en evalueringsstudie av det digitale introduksjonsprogrammet Julekalenderen for deltidsstudenter i sykepleie ved Diakonhjemmet Høgskole. Hensikten med Julekalenderen er a˚ motivere studentene ... -
Liten og nett : strategi og handlingsplan for fleksible studium ved Diakonhjemmets høgskole
(Research report, 2002) -
Lær mer sammen i LMS. Hvordan veilede og tilrettelegge for samarbeidslæring i nettgrupper for sykepleiestudenter på fleksible studier?
(Rapport;3, Research report, 2011)Denne rapporten beskriver og drøfter arbeidet som er gjort for å videreutvikle læringsaktivitetene og lærerrollen i IKT-støttet veiledning og undervisning, i den hensikt å stimulere til samarbeidslæring i grupper på nett. -
Læringsgrupper på nett
(Rapport;4, Research report, 2011)Avdeling for sykepleie ved Diakonhjemmet Høgskole har gjennom flere år hatt fokus på samarbeidslæring i nettgrupper. Gjennom evalueringer og erfaringer har vi sett at læring i nettgrupper er et område vi både kan og ønsker ... -
Trygt læringsmiljø på nett for å lære. Kap . 20
(Chapter, 2013)