Fleksibel fagdiskusjon
dc.contributor.author | Bingen, Hanne Maria | |
dc.contributor.author | Aasbrenn, Martin | |
dc.date.accessioned | 2012-12-12T09:48:38Z | |
dc.date.available | 2012-12-12T09:48:38Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 1500-4538 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/98993 | |
dc.description.abstract | Vi har over noen år arbeidet med å forbedre undervisningen i naturvitenskapelige fag for sykepleierstudenter ved å kombinere tradisjonelle undervisningsaktiviteter ansikt til ansikt med e-læringsaktiviteter. I denne artikkelen diskuterer vi asynkron, tekstbasert fagdiskusjon, som gjør at travle studenter kan delta i aktiv læring på tidspunktet og stedet som passer dem best. Inndeling av kullet i læringsgrupper på 510 studenter, tilrettelegging og veiledning for å gjøre deltidsstudentene trygge og aktive i fagdiskusjoner i tidsperiodene mellom samlingsukene på høgskolen samt tett oppfølging fra faglærere, ser ut til å bidra til bedre eksamensresultater. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Det nasjonale kontakt- og informasjonsorgan for universitetspedagogikk | no_NO |
dc.subject | e-læring | no_NO |
dc.subject | helse | no_NO |
dc.subject | fysiologi | no_NO |
dc.subject | sykepleie | no_NO |
dc.subject | studenter | no_NO |
dc.subject | undervisning | no_NO |
dc.title | Fleksibel fagdiskusjon | no_NO |
dc.type | Journal article | no_NO |
dc.type | Peer reviewed | no_NO |
dc.source.pagenumber | s. 16-31 | no_NO |
dc.source.volume | 35 | no_NO |
dc.source.journal | UNIPED | no_NO |
dc.source.issue | 3 | no_NO |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Artikler / Articles [1070]