Browsing 1 Artikler / Articles by Author "Oterholm, Inger"
Now showing items 1-10 of 10
-
Aftercare support in Norway - Barriers to support?
Oterholm, Inger (Peer reviewed; Journal article, 2021)For young people who have received support from child welfare services, aftercare is important in their transition to adulthood. This article focuses on the barriers to aftercare that youths in Norway may encounter, drawing ... -
Besøkshjem og støttekontakt. Delrapport 2 i prosjektet «Virkning av hjelpetiltak i barnevernet»
Herland, Mari Dalen; Syrstad, Ellen; Oterholm, Inger; Paulsen, Veronika (VID Rapport;2023/3, Research report, 2023)Denne rapporten handler om hjelpetiltakene besøkshjem og støttekontakt og er en delrapport i prosjektet «Virkning av hjelpetiltak i barnevernet». Studien bygger på flere metodiske tilnærminger. Vi har gjennomført en ... -
COS-P som hjelpetiltak i barnevernet. Delrapport 5 prosjekt «Virkning av hjelpetiltak i barnevernet»
Farstad, Gunhild Regland; Syrstad, Ellen; Oterholm, Inger; Paulsen, Veronika (VID Rapport;2023/6, Research report, 2023)Denne rapporten handler om bruken av foreldreveiledningsprogrammet Circle of Security (COS-P) i barnevernet og er en delrapport i prosjektet «Virkning av hjelpetiltak i barnevernet». Studien bygger på flere metodiske ... -
Foster carers´views of the transition from foster care to adulhood for young people with mental health problems form a life-course perspective
Höjer, Ingrid; Oterholm, Inger (Peer reviewed; Journal article, 2023)This article aims to build knowledge, from a life-course perspective, of foster carers’ views of the transition from care to adulthood for young people with mental health problems. The following research questions were ... -
How do the child welfare services in Norway work with young people leaving care?
Oterholm, Inger (Peer reviewed; Journal article, 2009-06)Young people leaving care are vulnerable youths in need of assistance. During recent years there has been a debate in Norway questioning if the support given is random and insufficient. This paper explores how the child ... -
‘My disability was my own responsibility’: An institutional ethnography of the transitional experiences of disabled young people leaving care
Bennwik, Ingri-Hanne Brænne; Oterholm, Inger; Kelly, Berni (Peer reviewed; Journal article, 2023)Across child welfare and disability policy, the intersectionality of being a young person with experiences with both child welfare and disability services is not well addressed. In line with this, a growing body of ... -
Nettverksmobilisering – familie- og nettverksorienterte tiltak. Delrapport 3 i prosjektet «Virkning av hjelpetiltak i barnevernet»
Oterholm, Inger; Syrstad, Ellen; Paulsen, Veronika (VID Rapport;2023/5, Research report, 2023)Denne rapporten handler om nettverksmobilisering – familie- og nettverksorienterte tiltak og er en delrapport i prosjektet «Virkninger av hjelpetiltak i barnevernet». Ulike begreper brukes om nettverksmobiliserende tiltak ... -
Pålagte hjelpetiltak i barnevernet : Delrapport 1: Virkning av barnevernets hjelpetiltak
Paulsen, Veronika; Ytreland, Kristin; Oterholm, Inger (Research report, 2021)Denne rapporten omhandler pålagte hjelpetiltak. Som hovedregel skal hjelpetiltak i barnevernet være frivillig. Før 2016 fantes det hjemler i barnevernloven § 4-4 til å pålegge tre typer hjelpetiltak dersom det var strengt ... -
When young people age out of care: Foster care in a life course and network perspective
Oterholm, Inger; Höjer, Ingrid (Peer reviewed; Journal article, 2023)Research highlights the importance of supportive relations for young people leaving care. Foster carers give an important contribution to such support. However, there is less knowledge about foster carers' views about the ... -
You and me and all of us: The significance of belonging in a continual community of children in long-term care in Norway
Negård, Inger-Lise; Ulvik, Oddbjørg Skjær; Oterholm, Inger (Peer reviewed; Journal article, 2020)This paper examines the significance of children’s social lives and communities with other children, particularlyfor one group of children growing up in a care arrangement combining residential and foster care in Norway.Eight ...