Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMaanum, Kirsti
dc.date.accessioned2010-10-14T10:45:39Z
dc.date.available2010-10-14T10:45:39Z
dc.date.issued2010-10-14T10:45:39Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/98240
dc.description.abstractDenne Masteroppgaven er et resultat av 3 års praksis og forskning på et familievernkontor. Som profesjonell dukkespiller, var jeg interessert i å undersøke om det sirkulære gjensidige møte jeg opplever i scenerommet, kunne la seg overføre til terapirommet ved å bruke dukker som verktøy. I et utdrag fra fire eksempler beskrives en familie på fem i samtale, spill og samspill med egne lagde stangdukker. I terapirommet var vi alltid to terapeuter, og sammen utgjorde vi et reflekterende team hvor momo dukken som jeg spilte med, hadde en sentral rolle. Som aksjonsforskere har vi vært opptatte av å forske med og ikke på, ved å være aktive medaktører. Aksjonsforskning fungerer i det uferdige hvor mennesker aktivt søker etter de beste handlingsvalgene, slik var det for vår familie som gikk inn i en prosess med bruk av dukker som samspilte i ulike handlingsmønstreen_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectfamilieterapien_US
dc.subjectstudentarbeideren_US
dc.subjectsamtaleren_US
dc.subjectkommunikasjonen_US
dc.subjectdukkeren_US
dc.subjectterapien_US
dc.titleDukker som verktøy i terapeutisk samtale med foreldre og barnen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.source.pagenumber78 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel