Browsing Bachelor i vernepleie (2016-) / Bachelor's Theses in Social Education by Title
Now showing items 10-29 of 37
-
Den paranoide schizofrenes mestring av hverdagen. En kvalitativ intervju undersøkelse
(Bachelor thesis, 2015-02-20) -
Depresjon hos eldre personer med demens på sykehjem. En systematisk litteraturstudie
(Bachelor thesis, 2015-09-25) -
Det handler mer om relasjoner enn mirakler. I hvilken grad har åndelighet som del av et helhetlig menneskesyn plass i rusbehandling innenfor to institusjoner i Rogaland?
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunn Begge medlemmene i gruppen har igjennom praksis og tidligere erfaringer, kommet inn på temaet åndelighet og merket en usikkerhet i forhold til dette. Gruppen ønsket derfor å se nærmere på temaet. Problemstilling: ... -
Dilemmaet som oppstår når personer med Downs syndrom får en demensdiagnose. En studie om botilbudet til mennesker med Downs syndrom og demenssykdom
(Bachelor thesis, 2017)Mennesker med Downs syndrom blir nå eldre. Stadig flere utvikler aldersrelaterte sykdommer som resten av befolkningen, blant annet demens. På bakgrunn av dette ser vi behovet for kunnskap om demens hos mennesker med Downs ... -
Du ser det ikke før du tror det. Vold og seksuelle overgrep mot barn
(Bachelor thesis, 2016) -
Etterverntilbud til personer med rusmiddelavhengighet
(Bachelor thesis, 2016) -
Fysisk aktivitet blant voksne mennesker med utviklingshemming i kommunale omsorgsboliger
(Bachelor thesis, 2015-02-20) -
”Hva skal du som er vernepleier gjøre her?” En kvalitativ studie av vernepleiere som aktører i tverrprofesjonelle samarbeid på demensavdelinger
(Bachelor thesis, 2018)Nasjonale politiske styringsdokumenter har satt tverrprofesjonelt samarbeid på agendaen, som en strategi for økt kvalitet og effektivitet i helse- og omsorgstjenestene. Tidligere studier peker på et behov for mer forskning ... -
Hvordan kan vernepleiere bidra til at personer som bruker alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK) får innflytelse i egen hverdag, gjennom tilrettelegging av ASK- hjelpemiddel?
(Bachelor thesis, 2019)Hensikten med oppgaven er å belyse: Hvordan kan vernepleiere bidra til at personer som bruker alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK) får innflytelse i egen hverdag, gjennom tilrettelegging av ASK- hjelpemiddel? ... -
Hvordan kan vernepleieren støtte mennesker med utviklingshemning i sorgarbeidet, når de har mistet nære pårørende?
(Bachelor thesis, 2015-02-20) -
Ivaretakelse av flyktninger som har gjennomgått traumatiske hendelser. Mestring av traumeminner
(Bachelor thesis, 2016) -
Kvalitet veiledning i praksis. Hvilke faktorer kan fremme/hemme kvalitet praksisveiledningen av vernepleierstudenter?
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunn : Flere sentrale styringsdokumenter har satt praksisstudier på agendaen, med målet om å øke kvaliteten og samarbeidet mellom de forskjellige aktørene som er sentrale i praksisstudiene. Problemstilling : Vi ønsker ... -
Mennesker med utviklingshemning som bor i store bofellesskap.
(Bachelor thesis, 2015-02-20) -
På hvilken måte kan stigmatisering av psykiske lidelser påvirke sykdomsutvikling og sosial deltakelse?
(Bachelor thesis, 2015-02-20) -
PO og økt lesehastighet hos en elev med store konsentrasjonsvansker
(Bachelor thesis, 2016) -
Rammebetingelser for deltakelse i det ordinære arbeidslivet. Utviklingshemming og arbeidslivet
(Bachelor thesis, 2015-09-24) -
Resiliens og risikoutsatte barn
(Bachelor thesis, 2015-02-20) -
Ressursorientert tilnærming i psykisk helsevern. En kvalitativ studie av vernepleierens erfaringer ved DPS
(Bachelor thesis, 2019)Sentrale politiske føringer og fagmiljø for psykisk helse, etterspør mer kunnskap om ressursfokus. Men hva er egentlig ressurser? Målet for oppgaven er forståelse av ressursbegrepet, samt undersøke vernepleierens egne ...