Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKristoffersen, Ingfrid
dc.date.accessioned2010-08-24T13:36:12Z
dc.date.available2010-08-24T13:36:12Z
dc.date.issued2010-08-24T13:36:12Z
dc.identifier.isbn978-82-7928-098-9 (trykt)
dc.identifier.isbn978-82-7928-099-6 (online)
dc.identifier.issnISSN 1891-828X (online)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/95964
dc.description.abstractI tidsrommet 2005 – 2007 samlet jeg et skriftlig datamateriale fra praksisveilederkursene. Dataene omhandler deltagernes forventninger til kurset, samt deres evaluering av innholdet i kurset. Dette datagrunnlaget er utgangspunktet for mine analyser og refleksjoner i denne rapporten. Rapporten innledes med et lite tilbakeblikk over praksisveilederkursenes historie ved Haraldsplass diakonale høgskole, samt en redegjørelse for metodene brukt i analysen av svarene på spørreskjemaene. Avslutningsvis stilles spørsmålene: Hva blir konsekvensene av funnene? Hva bør endres og hva er viktig å beholde i forhold til dagens kursopplegg? Hvilke andre muligheter har vi for å styrke samarbeidet mellom praksisfeltet og høgskole? De ønsker og forventninger som praksisveilederne har når de kommer på praksisveilederkurset, avspeiler også til en viss grad hva de trenger i sin funksjon som studentveileder i den praktiske hverdag. En annen viktig utfordring blir: Hvordan utvide og utvikle våre samarbeidsarenaer?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofseriesHaraldsplass diakonale høgskole. Skriftserien;2/2010
dc.subjectpraksisveiledereen_US
dc.subjectpraksisveilederkursen_US
dc.subjectsykepleierutdanningen_US
dc.subjectveilederrollenen_US
dc.titlePraksisveilederkurs – en viktig arena for samarbeid mellom det kliniske felt og høgskoleen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.source.pagenumber26 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel