dc.contributor.author | Kristoffersen, Ingfrid | |
dc.date.accessioned | 2010-08-24T13:36:12Z | |
dc.date.available | 2010-08-24T13:36:12Z | |
dc.date.issued | 2010-08-24T13:36:12Z | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7928-098-9 (trykt) | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7928-099-6 (online) | |
dc.identifier.issn | ISSN 1891-828X (online) | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/95964 | |
dc.description.abstract | I tidsrommet 2005 – 2007 samlet jeg et skriftlig datamateriale fra praksisveilederkursene. Dataene omhandler deltagernes forventninger til kurset, samt deres evaluering av innholdet i kurset. Dette datagrunnlaget er utgangspunktet for mine analyser og refleksjoner i denne rapporten.
Rapporten innledes med et lite tilbakeblikk over praksisveilederkursenes historie ved Haraldsplass diakonale høgskole, samt en redegjørelse for metodene brukt i analysen av svarene på spørreskjemaene. Avslutningsvis stilles spørsmålene: Hva blir konsekvensene av funnene? Hva bør endres og hva er viktig å beholde i forhold til dagens kursopplegg? Hvilke andre muligheter har vi for å styrke samarbeidet mellom praksisfeltet og høgskole?
De ønsker og forventninger som praksisveilederne har når de kommer på praksisveilederkurset, avspeiler også til en viss grad hva de trenger i sin funksjon som studentveileder i den praktiske hverdag. En annen viktig utfordring blir: Hvordan utvide og utvikle våre samarbeidsarenaer? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Haraldsplass diakonale høgskole. Skriftserien;2/2010 | |
dc.subject | praksisveiledere | en_US |
dc.subject | praksisveilederkurs | en_US |
dc.subject | sykepleierutdanning | en_US |
dc.subject | veilederrollen | en_US |
dc.title | Praksisveilederkurs – en viktig arena for samarbeid mellom det kliniske felt og høgskole | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.source.pagenumber | 26 s. | en_US |