Show simple item record

dc.contributor.authorMølsæter, Peder
dc.date.accessioned2024-10-10T12:14:59Z
dc.date.available2024-10-10T12:14:59Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3157547
dc.description.abstractI denne litteraturstudien undersøker jeg hva som kan være god reguleringsstøtte til utviklingstraumatiserte barn og ungdom som bor på barnevernsinstitusjon. Mye av forskningen fokuserer på å forstå den utviklingstraumatiserte hjernen, som et utgangspunkt for modeller og miljøtiltak i reguleringsstøtten. Som jeg viser til i oppgaven har hjerneforskningen og fokuset på modeller også implikasjoner. I tillegg tar jeg utgangspunkt i artikler som snur pilen mot hjelperen og redegjør for forutsetninger for å holde seg selvregulert i arbeidet med disse barna. I drøftingen ser jeg på fordeler og ulemper med å flytte fokuset til miljøterapeuten som utgangspunktet i reguleringsstøtten. Funn tyder også på at trivsel blant de ansatte og et trygt faglig grunnlag er blant de viktigste forutsetningene for at ansatte selv skal holde seg regulert og yte god reguleringsstøtte til barnet. Jeg konkluderer med at god reguleringsstøtte er todelt, hvor den viktigste faktoren for å regulere en annen, er å selv holde seg regulert.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Osloen_US
dc.subjectsosialt arbeiden_US
dc.subjectbarnen_US
dc.subjectmiljøterapeuteren_US
dc.subjectbarnevernsinstitusjoneren_US
dc.subjectreguleringsstøtteen_US
dc.subjectutviklingstraumatiserte barnen_US
dc.titleReguleringsstøtte på barnevernsinstitusjon. Hvordan kan miljøterapeuten regulere barnet og seg selv?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.rights.holderForfatteren har opphavsrettighetene til oppgaven. Nedlasting for privat bruk er tillatt.en_US
dc.source.pagenumber42en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record