Show simple item record

dc.contributor.authorPétursdottir, Olafia Kristny
dc.date.accessioned2024-10-09T12:34:21Z
dc.date.available2024-10-09T12:34:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3157343
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven er en litteraturstudie som belyser temaene kommunikasjon og relasjon med selvmordsnære klienter innenfor sosialt arbeid. Problemstillingen for oppgaven er: «Hvilken betydning har kommunikasjon i møtet mellom sosialarbeider og selvmordsnær klient?». Litteraturstudien undersøker betydningen av kommunikasjon ved hjelp av kommunikasjonsteori og anerkjennelsesperspektiv, hvor disse knyttes opp mot forskningsgrunnlaget for oppgaven. Forskningen baseres på intervjuer med ansatte på NAV etter fullført førstehjelpskurs, intervjuer med selvmordsnære etter selvmordsforsøk, og en litteraturstudie som undersøker sammenhengen mellom håp og sosialt arbeid. Sosialarbeidere vil sannsynligvis jobbe med mennesker i selvmordsfare i løpet av yrkeslivet. Funnene fra forskningen og teorien viser at kommunikasjon, håp, og det relasjonelle arbeidet kan ha en stor betydning i møte med selvmordsnære klienter. Sosialarbeidere kan derfor ha en viktig rolle innen selvmordsforebyggende arbeid.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Osloen_US
dc.subjectsosialt arbeiden_US
dc.subjectselvmordsnære klienteren_US
dc.subjectselvmorden_US
dc.subjectsosialarbeidereen_US
dc.subjectkommunikasjonen_US
dc.subjectselvmordsforebyggende arbeiden_US
dc.titleKommunikasjon med selvmordsnære. En litteraturstudie om betydningen av kommunikasjon og relasjon i møte med selvmordsnære innen sosialt arbeiden_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.rights.holderForfatteren har opphavsrettighetene til oppgaven. Nedlasting for privat bruk er tillatt.en_US
dc.source.pagenumber35en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record