Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTetlie, Inger Helene
dc.date.accessioned2019-09-12T06:50:53Z
dc.date.available2019-09-12T06:50:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2616458
dc.description.abstractEt av målene til samhandlingsreformen er at elektronisk kommunikasjon skal være den foretrukne måten å kommunisere på. PLO (Pleie- og omsorgsmeldinger) er tatt i bruk for at informasjonsutveksling og samhandling mellom spesialisthelsetjenesten og kommunehelsetjenesten skal sikre god kvalitet gjennom pasientforløpet. Forskning viser at bruk av PLO-meldinger er en integrert del av arbeidsoppgavene til sykepleiere. Likevel viser forskningen at telefonen ofte er brukt som supplerende verktøy i utveksling av pasientinformasjon. Dette er en litteraturstudie som har fokus på hvordan sykepleiere kan sikre god kvalitet på pasientforløpet ved bruk av PLO-meldinger. Problemstillingen blir drøftet opp mot funn i forskningsartiklene, relevant pensumlitteratur og egne erfaringer gjennom praksisperiodene. Funn i forskningsartiklene tyder på at kommunikasjon med bruk av PLO-meldinger er blitt mer effektiv. Videre hevdes det at det er utfordringer knyttet til kvaliteten i innholdet til PLO-meldingene. Konklusjonen på oppgaven er at det trengs mer fokus på kompetanseheving for å øke kvaliteten på informasjonsutvekslingen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Diakonova Oslonb_NO
dc.subjectsykepleienb_NO
dc.subjectpleie- og omsorgsmeldingernb_NO
dc.subjectinformasjonsutvekslingnb_NO
dc.subjectkommunikasjonnb_NO
dc.titleEt helhetlig pasientforløp: Hvordan kan sykepleiere sikre god kvalitet på pasientforløpet ved bruk av PLO?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber38nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel