dc.contributor.author | Warhaug, Wenche | |
dc.coverage.spatial | Norway | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2019-02-15T13:58:08Z | |
dc.date.available | 2019-02-15T13:58:08Z | |
dc.date.issued | 2018-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2585754 | |
dc.description | Master's thesis MIKA. School of Mission and Theology, May 2018 | nb_NO |
dc.description.abstract | Formålet med denne studien var å få kunnskap om hvilke erfaringer pedagoger gjør seg med bruk av det digitale verktøyet PENpal. Jeg var interessert i hvordan pedagogene introduserte og tok i bruk dette verktøyet i flerspråklige barnegrupper. Videre var jeg interessert i hvordan bruken av dette verktøyet påvirket det enkelte barn og barnegruppen, med tanke på et inkluderende språk – og læringsmiljø.
Oppgaven tar for seg tema knyttet til digital kompetanse, sosiokulturell læring og språklig mangfold. For å svare på problemstillingen har jeg benyttet meg av kvalitative forskningsintervju med ni pedagoger, som fikk PENpal til utprøving.
Resultatene presenteres og drøftes under tre tema: Det første temaet handler PENpal og et digitalt læringsmiljø. Det andre temaet dreier seg om hvorvidt PENpal kan være en ressurs i å skape et inkluderende språk- og læringsmiljø. Det tredje temaet handler om implementeringsutfordringer knyttet til innføring av dette digitale verktøyet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | VID vitenskapelige høgskole. Misjonshøgskolen Stavanger | nb_NO |
dc.subject | children | nb_NO |
dc.subject | barnehager | nb_NO |
dc.subject | språklæring | nb_NO |
dc.subject | læringsverktøy | |
dc.subject | language learning | |
dc.subject | teaching tools | |
dc.subject | cultural diversity | |
dc.subject | kulturelt mangfold | |
dc.subject | cultural diversity | |
dc.title | «Åh, den snakker sånn som mamma" : pedagogers erfaringer med bruk av det digitale verktøyet PENpal i flerspråklige barnegrupper | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.description.version | submittedVersion | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 87 | nb_NO |
dc.description.localcode | MV 17 Sc | nb_NO |