Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBye, Kristin
dc.date.accessioned2018-11-05T12:07:26Z
dc.date.available2018-11-05T12:07:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2570973
dc.description.abstractTemaet for denne oppgaven omhandlet foreldres «opplevelse av mestring» etter å ha deltatt på «Fortsatt Foreldre»- kurs. Oppgaven er en kvalitativ studie basert på tidligere forskning, teorier og intervjuer av foreldre som har vært gjennom samlivsbrudd. Informantene tok kontakt med meg etter de fikk informasjon fra kurslederne ved Familievernkontoret eller Senter For Familieveiledning der de gikk på kurs. Jeg har utført et semistrukturert intervju av fire foreldre i løpet av høsten 2015. To av foreldrene definerte seg som «forlatere», en som «forlatt» og en som sa det var «uavklart». Intervjuene ble tatt opp på lydbånd og transkribert. Datamaterialet ble analysert ved hjelp av Giorgis fenomenologiske analysemetode modifisert av Kirsti Malterud. Problemstillingen var: «Hvordan opplever foreldre at kurset «Fortsatt Foreldre» har bidratt til opplevelse av mestring etter samlivsbruddet?» Analysen resulterte i fire hovedkategorier : -Møte andre i samme situasjon -Lære om bruddprosessen -Bidro til refleksjon -Se veien viderenb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole, Diakonhjemmetnb_NO
dc.subjectfamilieterapinb_NO
dc.subjectforeldrenb_NO
dc.subjectmestringnb_NO
dc.subjectsamlivsbruddnb_NO
dc.subjectforeldresamarbeidnb_NO
dc.title"Å komme en plass og føle at du ikke er alene". En kvalitativ studie om «Fortsatt-Foreldre» -kurs og opplevelse av mestring.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber96


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel