Hvordan kan minner skape relasjoner mellom fortid, nåtid og fremtid hos barn/unge som har mottatt oppfølging fra barnevernet?
dc.contributor.author | Kvalheim, Annette Vibeke | |
dc.date.accessioned | 2018-10-26T11:31:17Z | |
dc.date.available | 2018-10-26T11:31:17Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2569776 | |
dc.description.abstract | I denne masteroppgaven i familieterapi og systemisk praksis, har jeg ønsket å finne svar på følgende problemstilling: Hvordan kan minner skape relasjoner mellom fortid, nåtid og fremtid hos barn/unge som har mottatt oppfølging fra barnevernet? Dette er en kvalitativt studie, hvor data er samlet inn gjennom bruk av metoden memory-work (minnearbeid). Gjennom et kollektivt intervju snakket jeg med tre informanter over 18 år, som har mottatt oppfølging fra barnevernet. Før dette intervjuet, ble informantene bedt om å oversende et skriftlig minne med følgende trigger: «En julefeiring fra barndommen jeg aldri vil glemme». Dette minnet dannet utgangspunkt for det kollektive intervjuet. Datamaterialet er transkribert og utgjør materialet i analysen | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | VID vitenskapelige høgskole. Diakonhjemmet Oslo | nb_NO |
dc.subject | familieterapi | nb_NO |
dc.subject | systemisk praksis | nb_NO |
dc.subject | minner | nb_NO |
dc.subject | barnevern | nb_NO |
dc.subject | minnearbeid | nb_NO |
dc.subject | memory-work | nb_NO |
dc.title | Hvordan kan minner skape relasjoner mellom fortid, nåtid og fremtid hos barn/unge som har mottatt oppfølging fra barnevernet? | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 101 | nb_NO |