dc.contributor.author | Brekke, Liv-Janne Raknes | |
dc.date.accessioned | 2018-09-24T10:14:10Z | |
dc.date.available | 2018-09-24T10:14:10Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2564060 | |
dc.description.abstract | Denne studien beskriver og drøfter helsesøsters opplevelser av å samtale med ungdommer i vanskelige livssituasjoner. Tema er knyttet til egen praksis som helsesøster, erfaring med å samtale med barn, ungdom og deres familier. Møte med ungdommene har gjort meg nysgjerrig på å finne ut mer om hva det skal til for å utvikle samtalepraksis, tilpasset ungdommene og det som er deres virkelighet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Vid vitenskapelige høgskole. Diakonhjemmet Oslo | nb_NO |
dc.subject | familieterapi | nb_NO |
dc.subject | systemisk praksis | nb_NO |
dc.subject | helsesøster | nb_NO |
dc.subject | skolehelsetjenesten | nb_NO |
dc.subject | ungdom | nb_NO |
dc.subject | psykisk helse | nb_NO |
dc.subject | dialog | nb_NO |
dc.subject | kroppsspråk | nb_NO |
dc.title | Å samtale med ungdom i vanskelige livssituasjoner. En kvalitativ studie av helsesøsters samtalepraksis i skolehelsetjenesten | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 86 | nb_NO |