Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLinnerud, Jeanette Desiree Voss
dc.date.accessioned2018-08-22T12:09:51Z
dc.date.available2018-08-22T12:09:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2558863
dc.description.abstractProblemstillingen i denne oppgaven er: Hvordan kan sosionomens interkulturelle kompetanse bidra til å fremme tilhørighet hos krysskulturelle barn og unge? Som krysskulturell vokser en opp i flere kulturer, noe som kan føre med seg et tilhørighetsparadoks. Metoden for denne bacheloroppgaven er litteraturstudie. Teori og forskning er brukt for å belyse sentrale temaer i en krysskulturelloppvekst, samt teori om interkulturell kompetanse. I drøftingen av problemstillingen velger jeg først å problematisere interkulturell kompetanse for å se flere sider ved dette fagfeltet, deretter viser jeg til hvordan denne kompetansen kan brukes i arbeid med krysskulturelle barn og unge. Drøftingen illustrerer at sosionomens kunnskap, ferdigheter og holdninger er viktige bidrag for å fremme tilhørighet, men det er også noen begrensninger som krever mer enn bare sosionomens innsats.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Diakonhjemmet Oslonb_NO
dc.subjectsosialt arbeidnb_NO
dc.subjecttilhørighetnb_NO
dc.subjectkrysskulturelle barnnb_NO
dc.subjectkrysskulturell ungdomnb_NO
dc.subjectinterkulturell kompetansenb_NO
dc.titleKrysskulturelle barn og unge. Hvordan kan sosionomens interkulturelle kompetanse bidra til å fremme tilhørighet hos krysskulturelle barn og ungenb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber29nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel