Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHillestad, Eirin
dc.date.accessioned2017-03-27T08:47:09Z
dc.date.available2017-03-27T08:47:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2435398
dc.descriptionFagoppgave i Tverrfaglig videreutdanning i veiledning - 6o studiepoeng. 2016nb_NO
dc.description.abstractDenne fagoppgaven i tverrfaglig videreutdanning i veiledning tar utgangspunkt i et gjennomført gruppeveiledningsarbeid med tilhørende verbatim. På bakgrunn av dette blir veileders muligheter og begrensninger utforsket, og det reflekteres rundt utfordringer for videre vekst og læring. I oppgaven undersøkes det hva som skjer når et gruppemedlem presenterer et viktig tema og veileder lar gruppen forlate det. Med utgangspunkt i Zinkers modell, The awareness-excitement-contact cycle, utforskes gestaltningsprosessen og hvordan brudd i denne syklusen kan forekomme. Oppgaven viser hvordan veileder forlater en slik prosess, hvordan en ny figur trer frem og blir gjenstand for nærmere utforskning. Kontaktforstyrrelser og awareness blir viet oppmerksomhet i forbindelse med dette. Spesielt rettes blikket mot veileders rolle, og hvordan veileder intervenerer eller unnlater å intervenere.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectgestaltnb_NO
dc.subjectgestaltningsprosessnb_NO
dc.subjectgruppeveiledningnb_NO
dc.subjectveilederrollennb_NO
dc.subjectorganismisk selvreguleringnb_NO
dc.subjectkontaktforstyrrelsernb_NO
dc.subjectawarenessnb_NO
dc.titleÅ la seg føre med vinden – Hvordan et fenomen kommer i skyggen av et annetnb_NO
dc.typeStudent paper, othersnb_NO
dc.source.pagenumber35 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel