"Å være med seg selv sammen med andre – veileders stemme i en gruppeveiledning”
Abstract
Fagoppgaven er skrevet med bakgrunn i en gruppeveiledning av medstudenter hvor forfatteren var veileder. Tittelen på oppgaven «Å være med seg selv sammen med andre- veileders stemme i en gruppeveiledning» er dekkende for oppgavens innhold. Hovedfokuset i oppgaven omhandler hvordan veileder kan være oppmerksomt tilstede i sitt indre landskap, og samtidig være nærværende og sansevar i møte med og sammen med gruppen. Videre fokus i oppgaven er kommunikasjon i gruppen og med et særskilt fokus på veileders stemme. Forfatteren utforsker hva som kan være bakgrunnen for at hun valgte å dele det hun delte ved blant annet å belyse karakteristika ved veiledningsgruppen. Forfatteren reflekterer over hvilke muligheter og begrensinger som var tilstede i gruppeveiledningen, og knytter oppdagelsene og erfaringene til relevant teori.
Description
Fagoppgave i Tverrfaglig videreutdanning i veiledning - 6o studiepoeng. 2016