Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorShirazi, Julia Lysgaard
dc.date.accessioned2017-03-14T12:45:25Z
dc.date.available2017-03-14T12:45:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2434073
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om hvorvidt og i hvilken grad minoritetsansatte i barnevernet kan bidra til et bedre barnevern for minoritetsfamilier. Det vanskelige samarbeidet mellom minoritetsfamilier og barnevernet er et tema som har vært aktuelt i lang tid. Det negative bildet barnevernet har fått i media har bidratt til frykt hos minoritetsfamilier, så vel som etnisk norske. Minoritetsfamilier er i dag overrepresentert i barnevernet. Det er derfor viktig å undersøke hvilke tiltak som kan gjøres for å skape et bedre samarbeid mellom barnevernet og etniske minoritetsfamilier. For å se nærmere på dette, undersøkes betydningen av kulturell kompetanse, kultursensitivitet og etnisk matching. Hvilken betydning har egentlig barnevernsarbeiderens etniske og kulturelle bakgrunn? Og hvilke utfordringer møter de?nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Diakonhjemmet Oslonb_NO
dc.subjectsosialt arbeidnb_NO
dc.subjectminoritetsansattenb_NO
dc.subjectbarnevernnb_NO
dc.subjectminoritetsfamiliernb_NO
dc.subjectkulturell kompetansenb_NO
dc.subjectkultursensivitetnb_NO
dc.subjectstudentarbeider
dc.title"Like barn, leker best?". Hvordan kan minoritetsansatte bidra til et bedre barnevern? En kvalitativ studie av minoritetsansattes opplevelse av samarbeidet med minoritetsfamilier i barnevernetnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber98nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel