dc.contributor.author | Torsteinsen, Kristina Hind | |
dc.date.accessioned | 2016-09-30T09:20:14Z | |
dc.date.available | 2016-09-30T09:20:14Z | |
dc.date.issued | 2016-09-30 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2412177 | |
dc.description.abstract | Denne studien utforsker miljøterapeuters tanker, holdninger og bevissthet om egen praksis i
møte med ungdom. Problemstilling og forskningsspørsmål søker en utvidet forståelse av
miljøterapeutisk arbeid ved et konkret barnevernstiltak i Midt- Norge. Tiltaket hevder å
arbeidet etter et systemteoretisk perspektiv, og å ha et helhetlig blikk på relasjoner i arbeid
med mennesker. Det sentrale i studien er hvordan miljøterapeuten selv tenker og beskriver
arbeidet som virkning- og betydningsfullt. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | studentarbeider | nb_NO |
dc.subject | familieterapi | nb_NO |
dc.subject | systemisk praksis | nb_NO |
dc.subject | miljøterapi | nb_NO |
dc.subject | ungdom | nb_NO |
dc.title | Miljøterapi med et systemteoretisk perspektiv i møter med ungdom. ”Jeg føler jeg prøver å forklare hvordan en farge ser ut, men det er ikke enkelt å forklare…” | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 102 s. | nb_NO |