Show simple item record

dc.contributor.authorUstad, Trine
dc.date.accessioned2016-09-22T12:50:05Z
dc.date.available2016-09-22T12:50:05Z
dc.date.issued2016-09-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2409865
dc.description.abstractHvilke betydninger har relasjon til leder for saksbehandlere i barnevernet? Kan jeg som leder gjøre noe for å redusere saksbehandleres stress i en krevende arbeidshverdag? Kan jeg gjøre noe for å øke saksbehandlers trivsel og motivasjon? Dette er spørsmålene stilt i denne studien. Formålet har vært å gi barnevernets ledere bedre forståelse for sine medarbeidere, og studien har derfor et medarbeiderperspektiv. Bedre forståelse kan gi saksbehandlere i barnevernet bedre ledere og bedre ledelse. For å belyse problemstillingen legger studien til grunn ledelse som et relasjonelt begrep. Teori om transformasjonsledelse og LMX-teori (leader-member-exchange), samt motivasjonsteoretiske forståelser brukes for å drøfte funn. Studien tar utgangspunkt i en kvalitativ kunnskapskartmetode, som er tilpasset fokusgruppemetodikk. Materialet er analysert ved hjelp av systematisk tekstkondensering.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectstudentarbeidernb_NO
dc.subjectverdibasert ledelsenb_NO
dc.subjectledelsenb_NO
dc.subjectlederenb_NO
dc.subjectsaksbehandlerenb_NO
dc.subjectbarnevernetnb_NO
dc.titleLuftballong eller klamp om foten? - en kvalitativ studie om betydningen av relasjon til leder for saksbehandlere i barnevernetnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber90 s.nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record