Show simple item record

dc.contributor.authorHeggen, Kristin Marie
dc.date.accessioned2016-08-26T09:22:50Z
dc.date.available2016-08-26T09:22:50Z
dc.date.issued2016-08-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2401980
dc.descriptionProsjektplan for Videreutdanning i legevaktsykepleie – 60 studiepoeng. 2016.nb_NO
dc.description.abstractTema i denne prosjektplanen er opplæring av nyansatte sykepleiere i legevaktsentral. En viktig funksjon for sykepleier er å gi faglige begrunnede råd til pasienter med tilstander som ikke haster. Disse henvendelsene blir avsluttet av sykepleier uten at lege har vært involvert. Med sin faglige kompetanse kan sykepleier vurdere at det beste for pasienten er råd om egenomsorg eller at tilstanden er av slik karakter at det er forsvarlig for pasienten å vente til neste dag og kontakte fastlege. Dette vil gi legevakten bedre kapasitet til å behandler de som trenger det Siden det å vurdere pasienter på telefon er en krevende oppgave vil man i denne prosjektplanen finne en plan for gjennomføring og sjekkliste man deler ut til nyansatte under opplæring for å sikre en systematisk opplæring. For å nå dette målet benytter jeg aktuell forskning, relevant lovverk og teori, samt erfaringer og innspill fra sykepleiere på min lokale legevakt.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectlegevaktsentralnb_NO
dc.subjectopplæringsplannb_NO
dc.subjecttelenursingnb_NO
dc.subjectnyansattenb_NO
dc.titleTelefonopplæringsplan for legevaktsentral. Hvordan sikre god opplæring i telefon på legevaktsentral?nb_NO
dc.typeStudent paper, othersnb_NO
dc.source.pagenumber33 s.nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record