Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSyrstad, Ellen
dc.date.accessioned2016-07-22T09:15:30Z
dc.date.available2016-07-22T09:15:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1892-7947
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2397052
dc.description.abstractForskning viser at tilbakemeldinger er en av de mest kraftfulle og samtidig minst forståtte funksjoner ved læring. I denne artikkelen har jeg intervjuet studenter og lærere ved bachelorutdanningen i sosialt arbeid ved VID vitenskapelige høgskole for å finne ut hva de tenker bør ligge i gode tilbakemeldinger på skriftlig arbeid. Jeg har diskutert innholdet i tilbakemeldinger i form av mappevurdering, som et overordnet pedagogisk prinsipp ved utdanningen. Informantene peker på at målene for tilbakemeldingen er uklare, og at kombinasjonen summativ og formativ vurdering (avsluttende og underveisvurdering) er utfordrende. Det viser seg også å være vanskelig for lærerne å tilpasse tilbakemeldingen til den enkelte student. Artikkelen argumenterer for at en god relasjon mellom lærer og student ville gitt bedre læring. Det siste reises blant annet som et ressursspørsmål både av lærere og studenternb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherFellesorganisasjonennb_NO
dc.subjecttilbakemeldingnb_NO
dc.subjectlæringnb_NO
dc.subjectskriftlig arbeidnb_NO
dc.subjectprosessnb_NO
dc.subjectformativnb_NO
dc.subjectstudenternb_NO
dc.subjectlærerenb_NO
dc.subjectbachelorutdanningnb_NO
dc.subjectsosialt arbeidnb_NO
dc.subjectVID vitenskapelige høgskolenb_NO
dc.subjectpedagogikknb_NO
dc.titleLæring underveis og vansker med å leve opp til dette idealetnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.source.pagenumbers. 41-53nb_NO
dc.source.volume9nb_NO
dc.source.journalFontene forskning : et tidsskrift fra Fellesorganisasjonen (FO)nb_NO
dc.source.issue1nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel