• Er handdesinfeksjon betre enn handvask 

      Aasbrenn, Martin; Lid, Reidun (Peer reviewed; Journal article, 2009)
      Bakgrunn: Dei norske anbefalingane for handhygiene er at handdesinfeksjon er førstevalet for korrekt handhygiene i dei fleste situasjonar.Ein skal utføre handvask berre når hendene er synleg skitne. Anbefalingane byggjer ...
    • Fleksibel fagdiskusjon 

      Bingen, Hanne Maria; Aasbrenn, Martin (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Vi har over noen år arbeidet med å forbedre undervisningen i naturvitenskapelige fag for sykepleierstudenter ved å kombinere tradisjonelle undervisningsaktiviteter ansikt til ansikt med e-læringsaktiviteter. I denne ...
    • Fleksibel undervisning 

      Bingen, Hanne Maria; Aasbrenn, Martin (Peer reviewed; Journal article, 2009)
      Sammendrag: Vi underviser i naturvitenskapelige fag på sykepleierutdanningen. Gjennom tilpasninger til kontinuerlige evalueringer og tilbakemeldinger fra studentene, har vi utviklet IKT-støttede undervisningsformer i ...
    • Hva opplever sykepleierstudenter som hensiktsmessig bruk av studentresponssystem i undervisning i palliativ omsorg? 

      Steindal, Simen A.; Aasbrenn, Martin; Bingen, Hanne Maria (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Studentresponssystem (SRS) har vært brukt over lengre tid i flere utdanninger, men har forholdsvis nylig blitt tatt i bruk innen sykepleierutdanningen. Å ta i bruk SRS i større klasser er en tilnærming for å aktivisere og ...
    • Kombinert læring. En evaluering av IKT-støttet undervisning i sykepleierutdanningen 

      Bingen, Hanne Maria; Aasbrenn, Martin (2009:4, Research report, 2009)
      Ved Diakonhjemmet Høgskole har vi hatt deltidsstudenter i sykepleie i over 10 år, og har i løpet av de 10 årene forsøkt mange ulike IKT-støttede undervisningsformer. Ved 10-årsjubileet ble våre erfaringer publisert i ...
    • Maximizing flexibility and learning; using learning technology to improve course programs in higher education 

      Aasbrenn, Martin; Bingen, Hanne Maria (Lecture, 2009)
      We propose a framework for development of course programs in higher education : Our vision is that all teaching in higher education should aim for maximal learning with maximal flexibility. Learning technology could be ...
    • Skriften på veggen 

      Vogt, Henrik; Aasbrenn, Martin (Chronicle, 2008)
    • Student Response Systems: Do nursing students prefer coloured paper or digital solutions? 

      Aasbrenn, Martin; Bingen, Hanne-Maria; Stensrud, Helge; Steindal, Simen A (Lecture, 2014)
      Many components of our courses are replaced by more flexible formats accessible via a computer. The time where students and teacher meet each other face to face is used to methods with lots of student activity. The aim ...