Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFossestøl, Bjørg
dc.date.accessioned2014-01-10T13:56:55Z
dc.date.available2014-01-10T13:56:55Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1892-7947
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/99049
dc.description.abstractBak evidensbevegelsen ligger en visjon om at den forskningen som er best dokumentert, skal tas i bruk i profesjonell praksis. En slik visjon har appell i sosialt arbeid, sosialpedagogikk og andre helse- og sosialfagsprofesjoner. Det vises både en direkte interesse for yrkesutøvernes problemer i den praktiske virkelighet, og man ønsker å bidra til løsningen av disse ved bedret tilgang til forskningskunnskap. I denne artikkelen hevder jeg at visjonen dessverre ikke lar seg oppfylle fordi evidenstenkningen bygger på en forfeilet forståelse av forholdet mellom praksis og teori. Det er tvert i mot grunn til å være oppmerksom på en iboende tendens i evidenstenkningen til å marginalisere praktisk kunnskap.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherFellesorganisasjonenno_NO
dc.subjectevidensno_NO
dc.subjectevidensbasertno_NO
dc.subjectpraktisk kunnskapno_NO
dc.subjectskjønnno_NO
dc.subjectdømmekraftno_NO
dc.subjectsosialt arbeidno_NO
dc.titleEvidens og praktisk kunnskapno_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.source.pagenumbers. 55-66no_NO
dc.source.journalFontene forskning : et tidsskrift fra Fellesorganisasjonen (FO)no_NO
dc.source.issue2no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel