Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGilbert, Lene
dc.date.accessioned2023-09-29T10:07:13Z
dc.date.available2023-09-29T10:07:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3093033
dc.description.abstractDenne masteroppgaven handler om hvordan barnehagen jobber når de har uro for en familie. Dette er en studie med en kvalitativ forsker design og med en hermeneutisk og fenomenologisk tilnærming. Studien er basert på kvalitative intervjuer av fire erfarne pedagogiske ledere som jobber i barnehagen. Tematisk analyse er brukt for å analysere fram studiens funn. Det ble analysert fram tre hovedfunn: 1. Uro en mulighet til samarbeid. 2. Dialogen det viktige arbeidsredskapet. 3. Tryggheten i lang erfaring. Studiens funn forteller oss at å jobbe med uro for familier er utfordrende, men å ha en dialogisk innstilling i møte med uroen og familiene kan være forebyggende. Åpen dialog kan skape muligheter for samarbeid og veiledning, og bidra til å dempe uroen. Lang erfaring med dette arbeidet har vist seg i studien til å være en trygghet for å møte uro for familier. Studien synliggjør det forebyggende arbeidet barnehagen gjør og kan kanskje være en inspirasjon til videre forskning i feltet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Osloen_US
dc.subjectfamilieterapien_US
dc.subjecturoen_US
dc.subjectfamilieren_US
dc.subjectpedagogiske ledereen_US
dc.subjectsamarbeiden_US
dc.subjectbarnehageren_US
dc.subjectforebyggende arbeiden_US
dc.titleUro – en mulighet til samarbeid? En kvalitativ studie om pedagogiske lederes arbeid med uro for familieren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderForfatteren har opphavsrettighetene til oppgaven. Nedlasting for privat bruk er tillatt.en_US
dc.source.pagenumber77en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel