Show simple item record

dc.contributor.authorAreskoug Josefsson, Kristina
dc.date.accessioned2022-01-28T12:46:14Z
dc.date.available2022-01-28T12:46:14Z
dc.date.created2022-01-05T12:34:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationNordisk tidsskrift for helseforskning. 2021, 17(2)en_US
dc.identifier.issn1504-3614
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2939252
dc.description.abstractPraksisnær forskning påvirkes av den kunnskap og forståelse som forskere og den som arbeider i klinisk praksis har om hverandres ståsted. Gjennom felles forståelse, deling av erfaringer og samskapning kan forskningsprosjekter lede til holdbar forbedring, men det er vanlig at det i stedet er utilstrekkelig kunnskap om hverandres roller og kontekst. For eksempel, hvordan kommer den tenkte forskningsdesignen til å påvirke praksis og hvordan kan gjennomføringen av forskningen i praksis påvirke resultatene av prosjektet? Hva har høyest prioritet – forskningsprosjektet eller det praktiske arbeidet? På samme måte som vi diskuterer behandlinger og resultater med pasienter og kolleger i klinikken, burde forskningsaktiviteter i klinikken diskuteres.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titlePerspektiver på å gå fra praktisk arbeid i klinikken til forsker, og på å forske der en arbeider i praksis : Perspektiver på møte mellom forskning og praktisk arbeiden_US
dc.typeChronicleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.volume17en_US
dc.source.journalNordisk tidsskrift for helseforskningen_US
dc.source.issue2en_US
dc.identifier.doi10.7557/14.6272
dc.identifier.cristin1975072
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal