dc.contributor.author | Areskoug Josefsson, Kristina | |
dc.date.accessioned | 2022-01-28T12:46:14Z | |
dc.date.available | 2022-01-28T12:46:14Z | |
dc.date.created | 2022-01-05T12:34:28Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Nordisk tidsskrift for helseforskning. 2021, 17(2) | en_US |
dc.identifier.issn | 1504-3614 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2939252 | |
dc.description.abstract | Praksisnær forskning påvirkes av den kunnskap og forståelse som forskere og den som arbeider i klinisk praksis har om hverandres ståsted. Gjennom felles forståelse, deling av erfaringer og samskapning kan forskningsprosjekter lede til holdbar forbedring, men det er vanlig at det i stedet er utilstrekkelig kunnskap om hverandres roller og kontekst. For eksempel, hvordan kommer den tenkte forskningsdesignen til å påvirke praksis og hvordan kan gjennomføringen av forskningen i praksis påvirke resultatene av prosjektet? Hva har høyest prioritet – forskningsprosjektet eller det praktiske arbeidet? På samme måte som vi diskuterer behandlinger og resultater med pasienter og kolleger i klinikken, burde forskningsaktiviteter i klinikken diskuteres. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Perspektiver på å gå fra praktisk arbeid i klinikken til forsker, og på å forske der en arbeider i praksis : Perspektiver på møte mellom forskning og praktisk arbeid | en_US |
dc.type | Chronicle | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.volume | 17 | en_US |
dc.source.journal | Nordisk tidsskrift for helseforskning | en_US |
dc.source.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.7557/14.6272 | |
dc.identifier.cristin | 1975072 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |