dc.contributor.author | Wisløff, Else Marie Smestad | |
dc.contributor.author | Undheim, Liv Thorhild | |
dc.date.accessioned | 2015-04-13T11:52:28Z | |
dc.date.available | 2015-04-13T11:52:28Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8048-151-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/281522 | |
dc.description.abstract | I følge kvalifikasjonsrammeverket (NOKUT 2011) er det et krav at sykepleierstudenter på bachelornivå lærer å anvende faglig kunnskap og relevante resultater fra forsknings- og utviklingsarbeid på praktiske og teoretiske problemstillinger. Nasjonal Helseplan legger vekt på at sykepleiere skal bruke den best tilgjengelige kunnskapen som grunnlag for sykepleiepraksis. Prosessen fram til å finne og vurdere denne kunnskapen sammenfaller i stor grad med innholdet i begrepet informasjonskompetanse. Vi er ønsket å lage et fleksibelt undervisningsprogram for deltidsstudenter med temaet informasjonskompetanse. Prosjektet fikk økonomisk støtte fra Norgesuniversitetet. I denne rapporten beskriver vi utvikling og gjennomføring av undervisningsprogrammet samt studentenes vurdering av undervisningsprogrammet og av oppnådd informasjonskompetanse. Vi presenterer studentenes evaluering av sin egen informasjonskompetanse etter deltagelse i et IKT- støttet undervisningsprogram og deres vurdering av en vitenskapelig artikkel ved hjelp av en standardisert sjekkliste. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Diakonhjemmet Høgskole | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Rapport;2/2015 | |
dc.subject | sykepleie | nb_NO |
dc.subject | sykepleiestudenter | nb_NO |
dc.subject | IKT | nb_NO |
dc.subject | kunnskapsbasert praksis | nb_NO |
dc.subject | undervisning | nb_NO |
dc.subject | informasjonskompetanse | nb_NO |
dc.title | Hvordan styrke sykepleierstudenters informasjonskompetanse gjennom IKT-støttet undervisning: et undervisningsprogram for deltidsstudenter med kunnskapsbasert praksis som tema | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 18 | nb_NO |