Brukermedvirkning i barnevernet. Hvilke faktorer og barrierer har betydning for å ivareta brukermedvirkning i samarbeidet mellom sosialarbeider og etniske minoritetsforeldre?
dc.contributor.author | Suadi, Rachel | |
dc.date.accessioned | 2021-07-09T12:10:12Z | |
dc.date.available | 2021-07-09T12:10:12Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2764063 | |
dc.description.abstract | I denne bacheloroppgaven belyses temaet brukermedvirkning i barnevernet gjennom problemstillingen: Hvilke faktorer og barrierer har betydning for å ivareta brukermedvirkning i samarbeidet mellom sosialarbeider og etniske minoritetsforeldre? For å besvare og vise til forskjellige aspekter ved problemstillingen benyttes litteraturstudie som baserer seg på både kvalitativ og kvantitativ forskning. Forskning på feltet problematiserer etniske minoritetsforeldres begrensede brukermedvirkning i barnevernet. I tillegg viser forskning til ulike faktorer som spiller en vesentlig rolle og har betydning i brukermedvirkningsprosessen. Samtidig kan de ulike faktorene fremstå som barrierer og vanskeliggjøre praktisering av brukermedvirkning. Dette skal jeg se nærmere på i denne oppgaven gjennom sosialarbeiderens og etniske minoritetsforeldres perspektiv. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | VID vitenskapelige høgskole. Oslo | en_US |
dc.subject | sosialt arbeid | en_US |
dc.subject | barnevern | en_US |
dc.subject | minoritetsforeldre | en_US |
dc.subject | brukermedvirkning | en_US |
dc.title | Brukermedvirkning i barnevernet. Hvilke faktorer og barrierer har betydning for å ivareta brukermedvirkning i samarbeidet mellom sosialarbeider og etniske minoritetsforeldre? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.source.pagenumber | 36 | en_US |