Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMyhrvold, Pia
dc.date.accessioned2021-07-09T11:42:12Z
dc.date.available2021-07-09T11:42:12Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2764054
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven er resultatet av et litteraturstudie som tar for seg samarbeidet mellom etniske minoriteter og barnevernet. Problemstillingen: På hvilken måte kan man fremme et godt samarbeid mellom etniske minoritetsfamilier og barnevernansatte? Tar sikte på å undersøke forhold som kan virke fremmende gjennom å analysere dybdeintervjuer av både etniske minoritetsforeldre og sosialarbeidere i barnevernet, i tillegg til å drøfte funnene i lys av teoretiske perspektiver som kritisk refleksjon, interseksjonalitet, kulturalisering og annengjøring. Resultatet av analysen fant at foreldre savner god nok informasjon og kunnskap om barnevernet og at denne mangelen blant annet har resultert i en utbredt frykt blant etniske minoriteter. Drøftingen vektlegger å finne ut av hvordan man møter informasjonsmangelen, hvordan kritisk refleksjon kan bidra til å bedre samarbeidet og om helhetsperspektivet til sosialarbeideren blir utfordret av kulturbegrepet og hva det har si for samarbeidet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Osloen_US
dc.subjectsosialt arbeiden_US
dc.subjectetniske minoriteteren_US
dc.subjectbarnevernen_US
dc.subjectminoritetsforeldreen_US
dc.subjectsamarbeiden_US
dc.subjectbarnevernansatteen_US
dc.titleEtniske minoriteter og barnevernet. På hvilken måte kan man fremme et godt samarbeid mellom etniske minoriteter og barnevernet?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.source.pagenumber36en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel