Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHåland, Kamilla
dc.contributor.authorJohannesen, Charlotte V.
dc.contributor.authorJohansen, Silje H.
dc.contributor.authorPallesen, Marie
dc.date.accessioned2021-06-09T11:37:37Z
dc.date.available2021-06-09T11:37:37Z
dc.date.issued2021-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2758692
dc.description.abstractHensikt: Grunnet økt levealder vil det være behov for nye arbeidsmetoder og teknologi for å møte økningen av antall slagrammede. Hensikten med studien er å undersøke ergoterapeuter og slagpasienters erfaringer knyttet til bruk av VR- og spillteknologi i rehabilitering. Metode: Det ble gjennomført en systematisk litteraturstudie for å identifisere, analysere og kvalitetssikre forskning om valgt tema. Det er inkludert vitenskapelige artikler fra litteratursøk i Cinahl og Medline.Resultat: Terapeuter og pasienter rapporterte i studiene om fremmende og hemmende faktorer for bruk av teknologi i lagrehabilitering. Gjennom vår analyse ble det identifisert fire tema; motivasjon, utfordringer ved bruk av teknologi, deltakelse og opplevd effekt. Konklusjon: Oppgaven konkluderer med at VR- og spillteknologi kan være en hensiktsmessig rehabiliteringsmetode for å motivere pasienter og terapeuter i lagrehabilitering, men at metoden ikke bør erstatte konvensjonell terapi.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Diakonhjemmet Sandnesen_US
dc.subjectvirtuell realiteten_US
dc.subjectergoterapien_US
dc.subjectrehabiliteringen_US
dc.subjectlitteraturstudieen_US
dc.titleVR- og spillteknologi i slagrehabilitering Hvilke erfaringer har ergoterapeuter og slagpasienter ved bruk av VR- og spillteknologi i rehabilitering?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.source.pagenumber51en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel