Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAddo, Emma
dc.date.accessioned2020-09-14T09:07:59Z
dc.date.available2020-09-14T09:07:59Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2677588
dc.descriptionBacheloroppgave 2020en_US
dc.description.abstractMetode: Denne oppgaven er et litteraturstudie. Det er benyttet en systematisk tilnærming med relevant litteratur og forskning for å besvare problemstillingen. 4 forskningsartikler med kvantitativ eller kvalitativ metodisk tilnærming; to tverrsnittsstudier, et semistrukturert intervju og en tverrsnittsstudie med tilhørende intervju er benyttet. Funn: Gatebarn er en sårbar gruppe som er særlig utsatt for HIV grunnet deres lave kunnskaper om HIV og levevilkår. Drøfting: I oppgaven blir forsking og litteratur på gatebarnas levevilkår og kunnskap om HIV blir drøftet opp mot den didaktiske relasjonsmodellen for å besvare problemstillingen. Konklusjon: Den didaktiske relasjonsmodellen kan være et hjelpemiddel for sykepleiere som bistår til å øke hiv-kunnskap hos gatebarn i Ghana. Deres levevilkår må tas i betraktning, og respekt og tillit må utøves for å skape trygghet og gode forutsetninger for læring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectgatebarnen_US
dc.subjectHIVen_US
dc.subjectAfrikaen_US
dc.subjecthelsekompetanseen_US
dc.titleGatebarn i Ghana. Hvordan bidra til økt helsekunnskap hos gatebarn i Ghana som en utsatt gruppe for HIV-smitte?en_US
dc.title.alternativeStreet children in Ghana.How to increase health literacy among street children in Ghana as a vulnerable group for HIV infection?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.source.pagenumber36 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel