dc.contributor.author | Rosnes, Ellen Vea | |
dc.date.accessioned | 2020-04-03T10:44:30Z | |
dc.date.available | 2020-04-03T10:44:30Z | |
dc.date.created | 2019-01-28T14:36:07Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Misjonshilsen - med kunnskap om Jesus til hele verden. 2019, 115 (1), 12-13. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2650296 | |
dc.description.abstract | Det primære målet med misjonens skoler var først og fremst kristendomsundervisning. Mulighetene for å gjøre dette gjennom egne private skoler og offentlige skoler var avhengig av den politiske konteksten misjonærene opererte innenfor. Selv om de kunne være uenige med regimer og ideologier i de ulike kontekstene, omfavnet de mulighetene til å formidle Luthersk religiøs lese- og skriftkultur. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Lærernes Misjonsforbund LMF | en_US |
dc.subject | misjonsskoler | en_US |
dc.subject | kristendomsundervisning | en_US |
dc.subject | barn | en_US |
dc.subject | ungdom | en_US |
dc.subject | trosopplæring | |
dc.title | Religiøs lese- og skriftkultur formidlet gjennom missjonsskoler | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Publisert med tillatelse av tidsskriftet Misjonshilsen - med kunnskap om Jesus til hele verden | en_US |
dc.source.pagenumber | 12-13 | en_US |
dc.source.volume | 115 | en_US |
dc.source.journal | Misjonshilsen - med kunnskap om Jesus til hele verden | en_US |
dc.source.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.cristin | 1666551 | |
cristin.unitcode | 251,1,0,0 | |
cristin.unitname | Fakultet for teologi, diakoni og ledelsesfag | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | preprint | |