Master i medborgerskap og samhandling / Master's Theses in citizenship and co-operation: Nye registreringer
Viser treff 21-34 av 34
-
Medvirkning i skolen – en studie av elever med kognitive og kommunikative funksjonsnedsettelser sine erfaringer med medvirkning i egen skolehverdag
(Master thesis, 2021-06)Denne studien utforsker elever med kognitive og kommunikative funksjonsnedsettelser sine erfaringer med medvirkning i egen skolehverdag. Målet med studien er at en elevenes erfaringer kan bidra til innsikt i muligheter og ... -
Inkludering og mening eller forsterkning av utenforskap? Om mennesker med kognitive funksjonsnedsettelser som arbeider på tiltak i ordinære bedrifter
(Master thesis, 2020-05)Denne studien handler om mennesker med kognitive funksjonsnedsettelser som arbeider på ulike tiltak i ordinære bedrifter. Studiens problemstilling: Hvordan opplever ansatte på tiltak i ordinære bedrifter inkludering og ... -
”Erfaringer med ”Nye horisonter”- kurset for erfaringsmedarbeidere og selvhjelpsverktøyene ”Veiviseren” og ”Verktøykassa”
(Master thesis, 2020-05)Medborgerskap gjenspeiler seg på flere områder i recoveryperspektivet innen psykisk helse- og rusfeltet. Personer med psykiske lidelser og/eller rus problemer kan oppleve at deres rolle som medborger blir svekket og kan ... -
”Erfaringer med ”Nye horisonter”- kurset for erfaringsmedarbeidere og selvhjelpsverktøyene ”Veiviseren” og ”Verktøykassa”
(Master thesis, 2020-05)Medborgerskap gjenspeiler seg på flere områder i recoveryperspektivet innen psykisk helse- og rusfeltet. Personer med psykiske lidelser og/eller rus problemer kan oppleve at deres rolle som medborger blir vekket og kan ... -
Inn på tunet for personer med demens En kvalitativ studie om hvordan tilbydere kan bidra til å forme Inn på tunet-tilbud for personer med demens
(Master thesis, 2020-05)Personer med demens vil kunne være like ulike som personer uten demens. Derfor vil det være nyttig med ulike typer dagtilbud for denne gruppen. Inn på tunet er i dag et alternativt tilbud som skiller seg ut med dens ... -
Helsepersonells erfaring med elektronisk medisindispenser i hjemmetjenesten
(Master thesis, 2020-05)Denne studien omhandler erfaringer med elektroniske medisindispensere. Målet og ønsket med oppgaven er å belyse og utforske helsepersonellets erfaringer knyttet til bruk av elektroniske medisindispensere i hjemmetjenesten. ... -
Vernepleiere sine erfaringer med praktisering av brukermedvirkning for personer utviklingshemming. Hvordan kan brukermedvirkning fremme aktivt medborgerskap?
(Master thesis, 2020-05)Tema for denne studien er brukermedvirkning i tjenestefeltet til personer med kognitive funksjonsutfordringer/funksjons forskjellighet eller utviklingshemming. Brukermedvirkning er en vei inn til aktivt medborgerskap. ... -
Læreres erfaringer med- og perspektiver på et prosjekt som skal styrke samarbeid på tvers av profesjoner for å støtte lærere og elever i grunnskolen
(Master thesis, 2020-05)studien er en evalueringsoppgave av prosjektet «Laget rundt læreren og eleven», som er startet av en kommune i Rogaland. Målet med studien er å få tilgang på lærernes erfaringer med, perspektiv på- og tanker om prosjektet. ... -
Samhandling i prosjektet «laget rundt læreren og eleven» En kvalitativ studie
(Master thesis, 2020-05)Denne studien fremstiller samhandling mellom ulike profesjonsutøvere i det tverrfaglige prosjektet «laget rundt læreren og eleven». Målet og hensikt med studien er å få kunnskap om og utforske hvilke erfaringer og perspektiver ... -
Brukererfaring og velferdsteknologi. Tjenestemottagers erfaring med elektronisk medisindispenser
(Master thesis, 2019)Bakgrunn: Det er stort fokus på velferdsteknologi i dagens samfunn, spesielt med tanke på de demografiske utfordringene samfunnet står ovenfor de neste tiårene. Det er derimot lite forskning på brukererfaringen ved innføring ... -
School staffs’ mindsets and expectations of students with intellectual disabilities
(Master thesis, 2019)This study aimed to gain an understanding of implicit theories, and attributions about challenging behaviour, among teachers and other school staff in Norwegian schools. The purpose of this current study was twofold: (1) ... -
Alvorlig utviklingshemming og medvirkningspraksiser. En kvalitativ studie av tjenesteyternes erfaringer knyttet til medvirkningspraksiser sammen med personer med alvorlig utviklingshemming
(Master thesis, 2019)Denne studien omhandler alvorlig utviklingshemming og medvirkningspraksiser. Målet og ønsket med oppgaven er å belyse og utforske tjenesteyternes erfaringer knyttet til medvirkningspraksiser sammen med personer med alvorlig ... -
Staff attribution of challenging behaviour and their implicit theories within and outside a positive behavioural support framework
(Master thesis, 2019)Positive behavioural support (PBS) is currently establishing itself as a framework for practice in services for individuals with intellectual disabilities in Norway. This study examines whether training and practising ... -
Medborgerskapspraksiser og alvorlig utviklingshemming. Aktivitet, deltakelse og sansende kommunikasjon
(Master thesis, 2019)Personer med alvorlig utviklingshemming har vansker med å være aktive og deltakende i hverdagslige situasjoner på grunn av begrensninger knyttet til kognisjon, sansing og bevegelighet. Studiens tema er aktivitet og deltakelse ...