Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFinnanger, Siri Marte
dc.date.accessioned2019-09-06T12:57:49Z
dc.date.available2019-09-06T12:57:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2612993
dc.description.abstractTema: Simuleringstrening og pasientsikkerhet. Problemstilling: Hvordan kan simulering som læringsmetode bidra til økt pasientsikkerhet i sykehus? Metode: Denne bacheloroppgaven er en litterær oppgave. Det er benyttet pensum-, og selvvalgt litteratur, samt forskningsartikler. Drøfting: Drøftingen vil fokusere på hvordan simulering påvirker den enkelte sykepleiers kliniske kompetanseutvikling, og det tverrprofesjonelle teamets samhandlingskompetanse. Det diskuteres hvordan dette har innvirkning på klinisk praksis og pasientsikkerhet. Konklusjon/oppsummering: Det kommer frem i oppgaven at det er vanskelig å måle faktisk effekt av simulering på pasientsikkerheten. Likevel opplever simuleringsdeltakere læring og utvikling som er overførbar til praksis. Simuleringens momenter viser seg å være betydelige for den enkelte sykepleiers og teamets kompetanseutvikling. Samtidig viser det seg at det er noen forutsetninger for at utbytte kan oppnås og overføres til praksis. Teamdeltakernes fag- og samhandlingskompetanse, er av betydning for både årsak- og forebyggingsverdi i sikker pasientbehandling.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherVID vitenskapelige høgskole. Diakonhjemmet Oslonb_NO
dc.subjectsykepleienb_NO
dc.subjectsimuleringstreningnb_NO
dc.subjectpasientsikkerhetnb_NO
dc.subjectsimuleringnb_NO
dc.subjectsykehusnb_NO
dc.titleSimuleringstrening og pasientsikkerhet. Hvordan kan simulering som læringsmetode bidra til økt pasientsikkerhet på sykehus?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber35nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel