dc.contributor.author | Shirazi, Julia Lysgaard | |
dc.date.accessioned | 2017-03-14T12:45:25Z | |
dc.date.available | 2017-03-14T12:45:25Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2434073 | |
dc.description.abstract | Denne oppgaven handler om hvorvidt og i hvilken grad minoritetsansatte i barnevernet kan bidra til et bedre barnevern for minoritetsfamilier. Det vanskelige samarbeidet mellom minoritetsfamilier og barnevernet er et tema som har vært aktuelt i lang tid. Det negative bildet barnevernet har fått i media har bidratt til frykt hos minoritetsfamilier, så vel som etnisk norske. Minoritetsfamilier er i dag overrepresentert i barnevernet. Det er derfor viktig å undersøke hvilke tiltak som kan gjøres for å skape et bedre samarbeid mellom barnevernet og etniske minoritetsfamilier. For å se nærmere på dette, undersøkes betydningen av kulturell kompetanse, kultursensitivitet og etnisk matching. Hvilken betydning har egentlig barnevernsarbeiderens etniske og kulturelle bakgrunn? Og hvilke utfordringer møter de? | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | VID vitenskapelige høgskole. Diakonhjemmet Oslo | nb_NO |
dc.subject | sosialt arbeid | nb_NO |
dc.subject | minoritetsansatte | nb_NO |
dc.subject | barnevern | nb_NO |
dc.subject | minoritetsfamilier | nb_NO |
dc.subject | kulturell kompetanse | nb_NO |
dc.subject | kultursensivitet | nb_NO |
dc.subject | studentarbeider | |
dc.title | "Like barn, leker best?". Hvordan kan minoritetsansatte bidra til et bedre barnevern? En kvalitativ studie av minoritetsansattes opplevelse av samarbeidet med minoritetsfamilier i barnevernet | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 98 | nb_NO |