"Meget er forskjellig, men det er utenpå". Hvordan opplever minoritetsforeldre seg forstått og anerkjent av veilederne i barnevernet?
dc.contributor.author | Grønnevik, Bodil | |
dc.date.accessioned | 2016-10-26T13:20:08Z | |
dc.date.available | 2016-10-26T13:20:08Z | |
dc.date.issued | 2016-10-26 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2417838 | |
dc.description.abstract | Dette er en kvalitativ studie basert på intervjuer med 4 informanter. Tema for oppgaven er barnevern og minoritetsfamilier og problemstillingen er: Hvordan opplever minoritetsforeldre seg forstått og anerkjent av veilederne i barnevernet? Mine fire informantene er kvinner og mødre fra henholdsvis det afrikanske og det asiatiske kontinentet. De har delt sine erfaringer og opplevelser knyttet til forskningsspørsmålene: Hvordan opplever du at veilederne har forstått deg og din situasjon som forelder? Hvordan opplever du at veilederne anerkjenner deg som forelder? | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | studentarbeider | nb_NO |
dc.subject | familieterapi | nb_NO |
dc.subject | systemisk praksis | nb_NO |
dc.subject | minoriteter | nb_NO |
dc.subject | foreldre | nb_NO |
dc.subject | barnevern | nb_NO |
dc.subject | minoritetsforeldre | nb_NO |
dc.subject | veiledning | nb_NO |
dc.subject | kulturforståelse | nb_NO |
dc.subject | kultursensivitet | nb_NO |
dc.subject | barn | nb_NO |
dc.subject | ungdom | nb_NO |
dc.title | "Meget er forskjellig, men det er utenpå". Hvordan opplever minoritetsforeldre seg forstått og anerkjent av veilederne i barnevernet? | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 78 s. | nb_NO |