«Hva er’e som funker?» En studie av hva ungdommer beskriver som viktig i relasjonen mellom seg og veileder i NAV-tiltaket «Aktiv Ungdom, 16-24 år», og som har betydning for deres endringsprosesser.
Abstract
Dette forskningsprosjektet handler om å få kunnskap om hva ungdom selv beskriver som viktig i relasjonen mellom seg og veileder, med hensyn til deres endringsprosesser, og innenfor rammene av NAV sitt oppfølgingstiltak «Aktiv Ungdom 16 – 24 år». Tiltaket gjennomføres per i dag av Nordic Academy, en privat tiltaksarrangør, der jeg arbeider som faglig leder. Forskingsprosjektet vil være relevant for fagpersoner som jobber med ungdom, og som ønsker bidrag fra hovedpersonene selv. Problemstillingene for forskningsprosjektet er: Hva beskriver ungdom i NAV-tiltaket «Aktiv Ungdom 16 – 24 år» som viktig i relasjonen mellom seg og veileder som har betydning for deres endringsprosesser.