«Jeg tør jo ikke rote meg inn i familiens tøffe historie». En kvalitativ studie av barnehagelæreres beskrivelser av det å samarbeide med familier der barn strever i barnehagen - sett i et systemisk perspektiv
dc.contributor.author | Nordlien, Marianne | |
dc.date.accessioned | 2016-09-28T11:59:50Z | |
dc.date.available | 2016-09-28T11:59:50Z | |
dc.date.issued | 2016-09-28 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2411391 | |
dc.description.abstract | Denne masteroppgaven handler om hvordan barnehagelærere samarbeider med familier der barn strever i barnehagen. Denne studien er en kvalitativ studie basert på intervjuer med fem barnehagelærere. Hensikten med denne studien er å få innsikt i og å utvikle kunnskap om hvordan barnehagelærere samarbeider med familier i en barnehagekontekst. Problemstillingen for studien er: Hvordan beskriver barnehagelærere det å samarbeide med familier når barn strever med sosiale og emosjonelle utfordringer i barnehagen? | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | studentarbeider | nb_NO |
dc.subject | familieterapi | nb_NO |
dc.subject | systemisk praksis | nb_NO |
dc.subject | barnehagelærere | nb_NO |
dc.subject | familier | nb_NO |
dc.subject | barnehagen | nb_NO |
dc.subject | familiesamarbeid | nb_NO |
dc.subject | barn | nb_NO |
dc.subject | foreldre | nb_NO |
dc.subject | barnehager | nb_NO |
dc.title | «Jeg tør jo ikke rote meg inn i familiens tøffe historie». En kvalitativ studie av barnehagelæreres beskrivelser av det å samarbeide med familier der barn strever i barnehagen - sett i et systemisk perspektiv | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 82 s. | nb_NO |