Browsing VID:Open by Author "Bingen, Hanne Maria"
Now showing items 1-13 of 13
-
Fleksibel fagdiskusjon
Bingen, Hanne Maria; Aasbrenn, Martin (Journal article; Peer reviewed, 2012)Vi har over noen år arbeidet med å forbedre undervisningen i naturvitenskapelige fag for sykepleierstudenter ved å kombinere tradisjonelle undervisningsaktiviteter ansikt til ansikt med e-læringsaktiviteter. I denne ... -
Fleksibel undervisning
Bingen, Hanne Maria; Aasbrenn, Martin (Peer reviewed; Journal article, 2009)Sammendrag: Vi underviser i naturvitenskapelige fag på sykepleierutdanningen. Gjennom tilpasninger til kontinuerlige evalueringer og tilbakemeldinger fra studentene, har vi utviklet IKT-støttede undervisningsformer i ... -
Hva opplever sykepleierstudenter som hensiktsmessig bruk av studentresponssystem i undervisning i palliativ omsorg?
Steindal, Simen A.; Aasbrenn, Martin; Bingen, Hanne Maria (Journal article; Peer reviewed, 2015)Studentresponssystem (SRS) har vært brukt over lengre tid i flere utdanninger, men har forholdsvis nylig blitt tatt i bruk innen sykepleierutdanningen. Å ta i bruk SRS i større klasser er en tilnærming for å aktivisere og ... -
Hvordan kan en digital julekalender bidra til trygghet og motivasjon til å skrive og samarbeide på nett?
Bingen, Hanne Maria; Lid, Reidun (Journal article; Peer reviewed, 2012)Artikkelen beskriver og drøfter en evalueringsstudie av det digitale introduksjonsprogrammet Julekalenderen for deltidsstudenter i sykepleie ved Diakonhjemmet Høgskole. Hensikten med Julekalenderen er a˚ motivere studentene ... -
Hvordan sikre best mulig tilbud for barnevernsungdom i overgangen til voksenlivet?
Oterholm, Inger; Brodtkorb, Elisabeth; Bennwik, Ingri-Hanne Brænne; Herland, Mari Dalen; Bingen, Hanne Maria; Luckman, Ellen (VID Rapport;2017/1, Research report, 2017)Hovedproblemstillingen i dette prosjektet har vært: Hvordan sikre et best mulig tilbud for barnevernsungdom i overgangen til voksenlivet? Overordnede problemstillinger var: - Hvilken betydning har organisasjonstilhørighet ... -
Kombinert læring. En evaluering av IKT-støttet undervisning i sykepleierutdanningen
Bingen, Hanne Maria; Aasbrenn, Martin (2009:4, Research report, 2009)Ved Diakonhjemmet Høgskole har vi hatt deltidsstudenter i sykepleie i over 10 år, og har i løpet av de 10 årene forsøkt mange ulike IKT-støttede undervisningsformer. Ved 10-årsjubileet ble våre erfaringer publisert i ... -
Lær mer sammen i LMS. Hvordan veilede og tilrettelegge for samarbeidslæring i nettgrupper for sykepleiestudenter på fleksible studier?
Bingen, Hanne Maria; Kofoed, Eva; Lid, Reidun (Rapport;3, Research report, 2011)Denne rapporten beskriver og drøfter arbeidet som er gjort for å videreutvikle læringsaktivitetene og lærerrollen i IKT-støttet veiledning og undervisning, i den hensikt å stimulere til samarbeidslæring i grupper på nett. -
Læringsgrupper på nett
Bingen, Hanne Maria (Rapport;4, Research report, 2011)Avdeling for sykepleie ved Diakonhjemmet Høgskole har gjennom flere år hatt fokus på samarbeidslæring i nettgrupper. Gjennom evalueringer og erfaringer har vi sett at læring i nettgrupper er et område vi både kan og ønsker ... -
Maximizing flexibility and learning; using learning technology to improve course programs in higher education
Aasbrenn, Martin; Bingen, Hanne Maria (Lecture, 2009)We propose a framework for development of course programs in higher education : Our vision is that all teaching in higher education should aim for maximal learning with maximal flexibility. Learning technology could be ... -
Nåla i posten. En evaluering av IKT-støttet undervisning i sykepleieutdanningen med fokus på pedagogisk bruk av stream og nettbaserte kurs.
Bingen, Hanne Maria (2008:5, Research report, 2008)Prosjektet ”Nåla i posten” startet som en undring blant oss lærere om bruken av informasjons- og kommunikasjonsteknologi, IKT i vårt undervisningstilbud til deltidsstudentene. Vi hadde svært varierende erfaring med IKT, ... -
Nursing students’ experiences with the use of a student response system when learning physiology
Bingen, Hanne Maria; Tveit, Bodil; Krumsvik, Rune Johan; Steindal, Simen Alexander (Journal article; Peer reviewed, 2019)Abstract Digitisation has become a part of quality education and can help change the teacher’s role from a lecturer to a supervisor, encourage a more student-centred approach, and increase the interactivity between the ... -
Studying physiology within a flipped classroom – The importance of on-campus activities for nursing students’ experiences of mastery
Bingen, Hanne Maria; Steindal, Simen Alexander; Krumsvik, Rune Johan; Tveit, Bodil (Peer reviewed; Journal article, 2020)Aims and objectives: To explore the on-campus activities of the flipped classroom and their role in nursing students’ experiences of mastering physiology. Background: A nurse must be confident in their knowledge of ... -
Trygt læringsmiljø på nett for å lære. Kap . 20
Bingen, Hanne Maria (Chapter, 2013)